La Guia de Contractació Pública Social de l'Ajuntament de Barcelona es va elaborar durant la primera meitat de 2016, amb la participació de nombroses organitzacions sindicals, patronals i del tercer sector, amb l'objectiu de definir unes pautes i criteris de contractació a seguir per totes les instàncies municipals que habitualment liciten servei externalitzats. L'objectiu central és incorporar clàusules de tipus social que contribueixin a millorar la qualitat de la prestació de serveis i que garanteixin el respecte a criteris socials, inclusius i afavoridors de la igualtat d'oportunitats.
L'Acellec no va ser convidat a participar en aquest procés. Tot i així, l'associació patronal va demanar una trobada amb la direcció de contractació pública de l'Ajuntament per reivindicar la seva presència en aquest espai de concertació. Mercès a aquesta acció, l'Acellec va ser convidat a l'acte de constitució de la Taula de Contractació Pública de l'Ajuntament i a intergrar-s'hi. Un dels objectius centrals d'aquesta taula és fer seguiment de l'aplicació de la guia, proposar millores i esmenes quan sigui necessari i, en termes generals, vetllar per la qualitat de la contractació pública.
Un cop constituïda la taula, la primera actuació concreta de l'Acellec respecte a aquesta qüestió serà presentar propostes de millora i esmena de determnats continguts de la guia, amb l'objecte de garantir la igualtat d'accés a la contractació per part de la petita i mitjana empresa i per assegurar la qualitat en el processos de licitació.
Guia de contractació pública social