Servei d'acreditació de competències professionals

L'acreditació de competències és l’oportunitat d’aconseguir una validació oficial d’allò que els treballadors són capaços de fer, a partir de la seva experiència professional o la seva formació no reconeguda formalment. 

El procés d'acreditació aporta beneficis tant als treballadors com a les empreses en les que treballen. En conjunt, però, qui en surt més beneficiada és la societat, perquè guanya professionals qualificats i obté millores en la qualitat dels serveis que rep.

L'utilització d'aquest mecanisme és d'especial interès en el sector del lleure educatiu i sociocultural, que compta amb un nombre important de professionals amb experiència que no ha estat oficialment validada. Ara tenen l'oportunitat d'acreditar-la i d'obtenir un títol de Formació Professional o un Certificat de Professionalitat.

L’obtenció d’un certificat d’acreditació facilita el desenvolupament professional i personal, millora el currículum i incrementa les possibilitats de trobar feina. A més, quan s’acaba el procediment, la persona usuària rep una orientació sobre quin itinerari formatiu pot seguir.

Per a les empreses representa l'oportunitat de promoure el manteniment actualitzat de les competències dels seus treballadors i treballadores.

 


 

Què vol dir iniciar un procés d'acreditació de competències?

 

La persona usuària ha de participar en un seguit d’entrevistes que preferentment són virtuals, en les quals ha de demostrar competències professionals que formen part d’un certificat o títol professional.

Si la persona demostra que ha adquirit les unitats o estàndards de competència, obté una certificació oficial que permet convalidar i completar la formació d’un certificat professional o títol de formació professional.

Les fases del servei d'Acreditació són les següents: 

 

                   

 

L'Acellec compta amb un punt d'informació i orientació oficial per a l'acreditació de competències. Resol amb nosaltres els teus dubtes i posa't en marxa.

T'ho explicarem personalment, però pots consultar aquí els requisits de participació

T'ajudarem a:

  • Fer la inscripció al servei d'acreditació de competències professionals.
  • Saber a quina qualificació professional t'has d'inscriure.
  • Explicar-te que suposa tenir un certificat d'acreditació.
  • Obtenir informació i orientació sobre el servei d'acreditació.

 

Treballes al sector del lleure educatiu i sociocultural?

Contacta amb nosaltres

Punt d'informació i acreditació de competències de l'Acellec

orientacio@acellec.cat / 93 418 02 57

 


 

Com poden les empreses acreditar les competències dels seus treballadors?

 

A partir del mes de setembre de 2024 l'Acellec formalitzarà un conveni amb l'Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya que li permetrà dur a terme acreditacions massives a les empreses del sector. S'hi podran acollir aquelles empreses que tinguin persones treballadores amb una experiència consolidada en el seu àmbit sense una titulació oficial.

Un procés d'acreditació de competències massives permet a les empreses promoure de manera conjunta per a tots els seus treballadors l'accés a les certificacions. L'acreditació serà sempre individual, però les tramitacions es fan de manera global i s'agilitzen. L'Acellec el gestionarà i monitoritzarà tot el procés: inscripció, admissió, assessorament i avaluació. D'aquesta manera, podrem reduir els possibles mesos d'espera que hi ha per a cada fase en el procés ordinari. 

 

Tens o dirigeixes una empresa del sector del lleure educatiu i sociocultural?

Contacta amb nosaltres

Punt d'informació i acreditació de competències de l'Acellec

orientacio@acellec.cat / 93 418 02 57

 


 

Guia de la persona usuària del servei d'Acreditació

Dubtes i preguntes freqüents