18/09/2025
La Nadine Van Loock és la directora de projectes de l'Acellec. L'article subratlla la necessitat de repensar la contractació pública com una política pública estratègica, amb la finalitat de garantir un sector més professionalitzat, estable i capaç de generar un impacte social positiu. També, proposa adaptar-la a les necessitats específiques dels professionals, incloent-hi la formació dels tècnics de contractació i la creació d'espais de col·laboració amb els agents del sector.
17/09/2025
Els dies 15 i 16 d’octubre l’Acellec i l’Escola EFA serem presents al Saló de l’Ocupació al recinte firal de Montjuïc. Ens hi trobaràs amb un estand propi que es convertirà en punt de trobada per a totes les persones interessades en el lleure educatiu i sociocultural.
15/09/2025
L'associació de Professionals de Gestió Cultural presenten el "Decàleg per la dignitat laboral i professional de la gestió cultural a Catalunya". La presentació tindrà lloc el pròxim dijous 18 de setembre a les 18 h al Centre d'Estudis i Recursos Culturals (CERC). L'acte constarà d'una presentació del decàleg i una posterior taula rodona on participarà el Pep Montes, gerent de l'Acellec, juntament amb altres membres importants del sector de la cultura.
04/09/2025
Del 29 de setembre a l’1 d’octubre de 2025, Barcelona serà la seu del MONDIACULT 2025, la conferència intergovernamental sobre polítiques culturals impulsada periòdicament per la UNESCO. Per acompanyar aquesta conferència, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura han impulsat l'Àgora Cívica, un fòrum de debat sobre el paper de la cultura en la construcció de la societat contemporània.
10/09/2025
Una part significativa dels serveis de lleure van necessàriament lligats al sistema educatiu i a l’Acellec reclamem que el Departament d’Educació inclogui en la seva agenda de prioritats per al nou curs escolar les assignatures pendents per atendre com cal les necessitats d’empreses i professionals del sector. El curs 2025-2026 serà determinant per afrontar les millores que reclama el sistema educatiu, però les necessitats no només es produeixen a les aules.