notícies

La campanya de colònies d'estiu de l'Acellec mobilitza 17.000 infants i joves

21/06/2019

L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura té a punt una oferta que creix fins a un 10% en algunes de les cases de colònies i que repercuteix en la contractació de més monitors. Les colònies vinculades a l’activitat artística i de creació de comunitat i les que giren al voltant de les noves tecnologies, com la robòtica o la realitat augmentada, continuen a l’alça aquest estiu

Coincidint amb el final del curs escolar aquest divendres, l’Acellec ho té tot a punt per a la temporada d’estiu. L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura prepara una oferta àmplia de colònies i casals d’estiu que mobilitzarà més de 17.000 infants i joves en unes 75.000 pernoctacions a partir de la setmana vinent i fins al proper mes de setembre a tot Catalunya. Les xifres són positives i accentuen la tendència de creixement que, aquest any, se situa en un 6% de mitjana respecte l’any passat i suma augments puntuals del 10% en algunes cases de colònies.

Creació artística i noves tecnologies
Aquest estiu augmenten les colònies que proposen activitats artístiques i de creació de comunitat i les que giren al voltant de les noves tecnologies (robòtica, realitat augmentada, etc). Les empreses que gestionen les cases de colònies han treballat per configurar una oferta que cada vegada és de més qualitat i especialitzada i té cura d’aspectes com la inclusió i el respecte a la diversitat. L’Acellec detecta que les famílies es decanten, en general, per estades més curtes. En paral•lel, es mantenen les colònies esportives i d’idiomes com els grans reclams, un estiu més.

Més oportunitats laborals
La bona resposta de les famílies i la reserva de les colònies a l’alça també té efectes positius en la contractació de nous monitors en una oferta laboral que creix aquest estiu també. L’Acellec és ferma defensora de la professionalització del sector i en aquest sentit l’Escola Efa amplia els cursos per als professionals i les empreses del lleure i l’educació. Cada vegada es valoren aspectes lligats a coneixements i aptituds singulars (idiomes, aptituds artístiques, tècniques educatives). També es demanen perfils de nois i noies que tinguin en compte la perspectiva de gènere i el respecte i la valoració en positiu de la diferència (cultural, religiosa, d’origen, etc).