notícies

L’Acellec s’adhereix al clam de les patronals del lleure educatiu estatals que reclamen que el Govern espanyol manté el sector sense ajuts

16/03/2021

El Reial Decret-llei 5/2021, que estableix ajuts directes a 95 activitats, deixa fora les empreses del sector. La paralització de l’activitat des del curs passat i les mesures restrictives han suposat una reducció de més del 70% de la facturació a tot l’Estat

L’Acellec s’adhereix al clam de les patronals de lleure educatiu estatal que denuncien que el Govern espanyol manté el sector sense ajuts. Les associacions d’empreses de serveis extraescolars en centres educatius d’Andalusia (AESE), Aragó (AESECEAR), Cantàbria (AESPECAN), Castella Lleó (ASAECYL), País València (AVECOE) i la Federació Estatal d’Organitzacions Empresarials d’Oci Educatiu i Sociocultural (FOESC) s’han unit per expressar el seu total desacord amb la publicació del Reial Decret-llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la situació de pandèmia.

 

Discriminació de les empreses que fan extraescolars

Aquest Reial decret llei exclou les empreses que realitzen activitats extraescolars a les escoles de la possibilitat de poder rebre qualsevol ajuda al no estar inclosos els CNAE d’una altra educació (855) entre els contemplats pel Govern d'Espanya. Per aquest motiu, el sector sol·licita la immediata rectificació per no deixar en l'abandonament absolut aquest conjunt d’empreses. A nivell estatal, està sent un dels sectors més perjudicats ja que va paralitzar totalment la seva activitat des del 14 de març de 2020 i a partir d’octubre de 2020 pateix una reducció mitjana de la facturació de més del 70% per les restriccions que estan adoptant les diferents comunitats autònomes, que són les que regulen l'activitat d'aquestes empreses al fer-se a l’interior dels centres educatius.

 

Abandonament total

El sector pateix un oblit i un abandonament total per part de l'executiu estatal, que no té en compte el valor educatiu ni econòmic que representen aquestes empreses, més encara quan suposen un eix vertebrador en la societat per les facilitats que s'atorguen de conciliació de la vida familiar i laboral i el desenvolupament formatiu, educatiu i lúdic que complementen milions d'alumnes.  Les entitats signants no entenen com un sector de la seva importància i que està patint aquesta situació tan dramàtica no pugui accedir als ajuts directes ni que tan sols el Govern hagi mostrat cap interès en la seva activitat, de manera que sol·liciten que l’Estat estableixi modificacions o noves ampliacions dels CNAES establerts que incloguin els d’una altra educació (855) per solucionar la situació generada que permeti atenuar la seva crítica situació i solucioni un panorama actual molt negatiu i pessimista sobre el seu futur.