03/01/2022
El servei d’orientació laboral de l’Acellec ha atès 60 persones i, tot i que no és el seu objectiu central, ha aconseguit diverses insercions laborals des que es va posar en marxa, el passat mes de novembre. Per desenvolupar-lo compta amb el suport econòmic del Consorci de la Formació Continua de Catalunya, en el marc d'una convocatòria d'ajuts per acompanyar la recuperació econòmica i superar la crisi provocada pel Covid-19.
Aquest servei està destinat a persones que es troben en un procés de recerca de feina, en situació d’ERTO, de millora laboral o que volen reorientar i millorar el seu perfil professional. El seu objectiu és informar, orientar i assessorar a les persones i no té cap cost per a les participants, les quals podran gaudir d'eines i recursos que els facilitin millorar les possibilitats d’accedir i créixer dins del mercat laboral actual.
Durant aquests dos mesos s’ha atès 60 usuàries, de les quals 33 són treballadores i persones en situació d’ERTO, que volen optar a millors oportunitats laborals o estabilitzar-se en el seu sector. La resta, 27 participants, són persones que es troben en situació d’atur o excedència, i volen accedir al mercat laboral dins del seu sector professional habitual o fer un canvi d’ocupació.
Totes les usuàries del servei disposen d’un acompanyament individualitzat, i poden accedir a l’oferta formativa de l’Escola Efa, per tal de millorar les seves competències personals i obrir-se altres portes a nivell professional.
Cal destacar que, només en aquest curt període, s'han aconseguit quatre insercions laborals, malgrat que aquest no és l'objectiu del servei. Una d’elles gràcies al servei d’intermediació que ofereix l’Acellec. Aquest altre servei, gratuït per a les empreses associades, té com a objectiu facilitar la gestió de les ofertes de feina a les empreses i acompanyar-les en la recerca de nou talent dins del sector, així com d'informar i assessorar sobre les diferents subvencions existents per a la contractació.
Les persones interessades en el servei d’orientació, poden omplir aquest formulari i els responsables d'aquesta àrea de l'Acellec hi contactaran direcxtament.
D'altra banda, les empreses que vulguin més informació sobre les característiques i els avantatges del servei d’intermediació laboral, poden contactar-hi a través de les següents adreces de correu electronic:
-