27/05/2025
Una vintena de representants de delegats i delegades de les empreses associades han assistit a primera Jornada de Delegades de Protecció a la Infància i l'Adolescència en l'àmbit del lleure educatiu. La jornada ha estat dirigida per la Júlia Matons, la Delegada de protecció davant de violències sexuals en infants i adolescents de l'Acellec.
L'objectiu d'aquesta primera trobada ha estat sensibilitzar i informar sobre la protecció davant les violències sexuals en l’àmbit del lleure i donar a conèixer la figura de la Delegada de Protecció dins l’Acellec.
Durant la trobada s'ha parlat sobre el marc normatiu, els protocols i estratègies per dur a terme amb la finalitat de continuar teixint xarxa professional que vetlli activament per la seguretat i el benestar dels menors. A més, també s'han donat eines i recursos a les empreses per ajudar-les a gestionar aquestes situacions i guiar-les de manera correcta durant el procés.
La previsió és construir una gran xarxa i aconseguir que totes les empreses, aproximadament unes 150, tinguin un o una representant de protecció davant de violències sexuals en infants i adolescents.