Informador/a Ambiental – Delta de Llobregat
Data límit de recepció de CV
30-07-2025
Tipus de contracte
Fixe discontinu
Durada del contracte
-
Retribució
-
Àmbit de treball
Mediador o educador (museus i centres de patrimoni
Àmbit territorial
Barcelona
Descripció
Uneix-te al equip, i forma part d’un projecte educatiu innovador què permet fomentar la divulgació científica i la transmissió del coneixement científic.
Uneix-te al nostre equip d’educació i ajuda’ns a assolir un repte important:
Els Espais Naturals Protegits són indrets valuosos que han de compatibilitzar la conservació dels ecosistemes amb el gaudi responsable de les persones. Per tal de preservar-los, és fonamental que els visitants actuïn amb respecte i evitin deixar-hi cap mena de petjada. Això només és possible si compten amb una bona informació sobre les bones pràctiques que cal seguir durant la visita. Per aquest motiu, els ENP disposen d’equips d’informadores i informadors que ofereixen un servei proper i de qualitat a les persones visitants, proporcionant-los orientacions útils, explicant la normativa vigent i oferint consells i recomanacions per gaudir de l'entorn de manera respectuosa.
• On treballaràs? Al Parc Natural del Delta de Llobregat.
• Quin tipus de contracte oferim? Fix discontinu.
• Incorporació: Inmediata.
• Quina serà la teva jornada i horari? Jornada parcial. De dimarts a diumenge (inclosos festius), de 10:00 a 14:00h.
Quines seran les teves funcions i responsabilitats?
· Garantir la bona acollida i una informació activa als visitants de l’espai natural, fent èmfasi en la importància dels valors naturals i culturals de l’espai i les restriccions associades a l’espai per a una bona conservació.
· Informar sobre les bones pràctiques recomanades per la persona responsable de l’espai natural per tal de garantir una visita responsable amb el mínim impacte possible. I als usuaris que no estiguin fent un ús correcte de l’espai, informar-los sobre com caldria actuar i, en el cas que el comportament persisteixi i quan el protocol ho determini, informar a la persona coordinadora del servei descrita a l’apartat 3.4 d’aquest plec.
· Comunicar a la persona coordinadora dels serveis, en el mínim temps possible, les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament del servei, perquè aquest pugui avaluar la necessitat d’intervenció per part dels cossos de seguretat, informar al responsable de l’espai natural, i procedir a contactar-hi si és el cas.
· Quan el protocol ho estableixi, contactar amb cossos d’emergències a través del 112 i notificar la situació al responsable de l’espai natural i a la persona coordinadora dels serveis.
· Actualitzar diàriament la informació, tenint en compte tant les alertes oficials de Protecció Civil (NEUCAT, INFOCAT, etc.), com els avisos del Pla Alfa i la informació periòdica sobre incidències i esdeveniments que li faciliti la persona responsable de l’espai natural (estat de les pistes forestals, avisos de batudes, activitats organitzades...).
· Lliurar als visitants, segons necessitats, el material informatiu de què es disposi.
· Realitzar tasques de cobrament del preu públic de material informatiu o el cobrament del cost d’un servei vinculat a la gestió de l’ús públic. Aquest servei de cobrament només es realitzarà en aquells espais naturals que disposin de datàfons i sempre a través d’aquest mitjà de cobrament.
· Recollir les dades dels visitants, bé directament a través de l’aplicatiu que estableixi el responsable de l’espai natural (a través d’un suport electrònic tipus tauleta tàctil o ordinador amb connexió a internet) o, si no hi ha cobertura, a través del sistema que determini el responsable de l’espai.
· Incorporar les dades a l’aplicatiu establert. L’espai natural facilitarà les claus d’accés i els manuals per accedir a aquest aplicatiu en el moment de l’adjudicació del contracte.
· Realitzar enquestes adreçades als visitants del parc natural. Les preguntes de l’enquesta i les dates de realització s’acordaran prèviament amb el responsable de cada espai natural.
· Recollir els suggeriments i les reclamacions dels usuaris per tal d’adreçar-los a la persona coordinadora del servei descrita a l’apartat 3.4 d’aquest plec.
· Comunicar les incidències que es detectin en els equipaments informatius (cartelleres, senyalitzacions...) i de regulació de l’ús públic que hi hagi a l’espai a la persona coordinadora del servei, descrita a l’apartat 3.4 d’aquest plec. Si escau, documentar-ho amb fotografies.
Requisits imprescindibles
Què estem buscant?
La teva formació ideal és: Grau o cicle formatiu de grau superior relacionat amb medi ambient i espais naturals, com per exemple: Ciències Ambientals, Biologia, Geografia, Química, Educació Ambiental o similars.
· Domini del Català, Castellà i valorable altres idiomes com l’anglès o el francès.
· Experiència els darrers tres anys en activitats d’informació i/o educació ambiental.
· Imprescindible disposar de carnet de conduir (B1) i vehicle propi.
· Residir a municipis propers al parc Natural del Delta de Llobregat o rodalies.
Les teves competències i habilitats
Ens agradaria que poguessis aportar a l’equip:
· Interès i orientació cap a la sostenibilitat i el medi ambient.
· Identificació i compromís amb els objectius de la campanya i el seu assoliment.
· Iniciativa i capacitat per promoure i activar la participació ciutadana.
· Actitud proactiva i dinàmica.
· Intel·ligència emocional i comunicació assertiva.
· Treball en equip i cooperació.
· Flexibilitat i adaptabilitat al canvi.
· Capacitat d’atendre perfils de públic diferents.